Coming home baby!!

7 december 2014 - London, Verenigd Koninkrijk

Lieve allemaal,

De tijd is dan eindelijk aangebroken.. ik kom naar huis op dinsdag 9 December. Vreemd, maar wel lekker! Al die jaren weg geweest, 3.5 om precies te zijn, maar nu is het dan eindelijk voorbij. Ik sluit dit hoofdstuk wereldreizen af, maar ik voel heel sterk dat ik met een nieuwe reis ga beginnen. Een reis door eigen land met een nieuwe blik opgedaan ver weg van huis. Ik ben toe aan het creeren van mijn eigen leventje waarin ik graag wil toepassen wat het leven mij allemaal geleerd heeft en wat belangrijk is voor me.

Op het moment zit ik in London bij een zusje van mijn moeder uit Zuid Afrika en haar partner. Haar naam is Caroline en zij heeft een paar weken geleden te horen gekregen dat ze is aangenomen voor een baan vlakbij Utrecht. Ze is als een zusje voor me en we hebben dan ook besloten om samen een huisje te delen in Nieuwegein. Haar partner Mike moet ivm visum namelijk nog 1 tot 2 jaar in de UK verblijven todat hij kan werken in Nederland.

Echt super ideal! Ik blijf ongeveer een maandje bij mijn ouders in Weert voordat Caroline definitief overkomt en we samen een huisje/flatje gaan huren. Ondanks dat ik graag in Amsterdam zou willen wonen en werken, vind ik Utrecht ook een hele mooie stad dat qua werk en faciliteiten veel te bieden heeft. Ik voel me erg geprezen dat het zo goed uitpakt!

Wat ik precies ga doen hangt nog een beetje in de lucht. Ik besef goed dat de huidige economie in Nederland me niet toe laat om heel kieskeurig te zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik niet moet strijven voor wat ik leuk vind. Ik zou graag iets voor mezelf willen beginnen binnen de health/food industrie, maar prioriteit op het moment is gewoon lekker settlen, een leuke en uitdagende baan vinden waarin ik mezelf kan herkennen en centjes mee kan verdienen.

Maar voordat ik me compleet ga richten op het heden en de toekomst, laat ik jullie nog even mee nemen naar de afgelopen half jaar van mijn reis. De laatste keer dat ik jullie gesproken heb via mijn blog was toen ik net begonnen was als nanny in Nieuw Zeeland. Ook heb ik in die tijd achter de bar gestaan en in een tweedehands kleding boutique gewerkt. Zeven dagen in de week voor vier maanden lang met het idee om zoveel mogelijk geld te sparen.

In Juli ben ik terug gevlogen naar Australie waar ik voor zes weken heb deelgenomen aan een vrijwilligersproject in een hoog aangeschreven lifestyle eco-retreat centre, genaamd Gwinganna. Wow, wat een fantastische en inspirerende plek! Als je ooit een paar weken de tijd hebt en je wilt je lichaam en geest een plezier doen, dan raad ik je aan om hier als vrijwilliger te komen werken. Geloof mij, mensen komen van over de hele wereld om daar aan te mogen deelnemen.

Zie link voor meer info: http://www.gwinganna.com/

Daarnaast heb ik ook nog voor een week als vrijwilliger in een yoga ashram gezeten wat ook een hele mooie rustgevende ervaring was. Lange dagen dat wel hoor, maar wederom mooie connecties gemaakt met mensen van allerlei hoeken in de wereld.

Zie link voor meer info: http://www.satyananda.net/

Ik heb mijn paar maanden terugkomst in Australie afgesloten met bezoek aan familie en vrienden. Dan heb ik het met name over een nichtje van mijn moeder Joni en een goede vriendin Sarah met haar pasgeboren dochtertje Annice.

3.5 jaar geleden ben ik naar Thailand gekomen met het idee om yoga te volgen. Door onzekerheid en het niet volgen van mijn eigen keuzes, heb ik het land destijds na drie dagen verlaten. Ik heb daar geen spijt van, want het is een process geweest waar ik door heen moest en het heeft me gebracht waar ik nu ben. Maar het voelde wel heel symbolisch om mijn reis te eindigen waar het oorspronkelijk mee beginnen is. Vandaar dat ik besloten had om terug te gaan naar Thailand om daar yoga te volgen.

De eerste maand heb ik compleet doorgebracht in het zuiden op een eiland genaamd Koh Phangan. Dit eiland staat vooral bekend om de full moon parties, maar de andere kant van het eiland is compleet het tegenovergestelde met veel aanbod aan yoga, meditatie, dans, massage en allerlei andere (bewustmakende) activiteiten.

Ik huurde een simplistisch hutje op het strand, hield me dagelijks bezig met yoga en/of muay thai, het wederom connecten met mensen, genieten van de zee, natuur, lekker scootertje rijden, leuke feestjes etc. The good life!

Na vier weken mn eigen ding doen op Koh Phangan, ben ik terug gereisd naar Bangkok om te herenigen met mijn broertje Joeri. Zo lang elkaar niet gezien, dat was stiekem toch wel even spannend! Ik wist dat we het leuk zouden gaan hebben samen, maar het drie weken reizen samen was echt boven verwachting. Wat hebben we veel gelachen zeg!

Na een paar dagen Bangkok zijn we verder naar het noorden gereisd.Twee dagen cultureel Ayuthaya, twee dagen historisch park Sukhotai en het noorden afgesloten met een paar dagen in Chiang Mai.

Om tijd te sparen zijn we met het vliegtuig naar het zuiden gevlogen met de intentie om een weekje lekker op een eiland te chillen. Ik stelde voor om terug te gaan naar Koh Phangan, omdat ik het eiland al best goed kende en ik graag Joeri de coole spots wilde laten zien. Ook had ik nog een paar goede maatjes zitten daar en ik was ervan overtuigd dat het goed zou klikken met Joeri.

De laatste avond voordat we terug vlogen naar Bangkok heb ik mijn 30ste verjaardag gevierd. Fijn dat ik dat heb kunnen delen met mijn broertje en een paar andere mooie mensen.

Zo, dat brengt me weer terug naar mijn huidige plek hier in London. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven dat ik over twee nachtjes weer thuis ben. Ik kijk erg uit naar wederzien van familie en vrienden, maar ook gewoon de simple Hollandse dingen zoals fietsen en pannenkoeken eten etc.

Voor vele van jullie, tot snel. Fijn om strakjes weer thuis te zijn!

Dikke kus en knuffel xo

ps. Dit is niet mijn laatste blogje hoor. Ik beloof dat ik aan jullie laat weten hoe het settlen in Nederland me afgaat.