Tramping Adventure and Reunited with my Folks after 2.5 Years!!

7 maart 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Kia Ora,

Ik heb gister na 2.5 jaar mijn ouders weer gezien! Ik heb ze verrast op het vliegveld. De bedoeling was om pas in de ochtend te ontmoeten doordat ze zo laat aankwamen, maar ik weet uit ervaring dat het heel erg fijn is als er iemand op je staat te wachten als je door de deuren het vliegveld instapt.

Mijn ouders hebben een klein weekje in Australie doorgebracht en voor de aankomende 2.5 week gaan we met zijn drietjes het Zuider Eiland rond cruisen met een camper. Super gaaf!

Als een romantisch gettaway hebben ze na Nieuw Zeeland een weekje Bali saampjes.

Voordat ik aan dit avontuur begin wilde ik graag met jullie delen waar ik de afgelopen twee maanden me mee bezig heb gehouden.

De laatste keer dat ik iets van me heb laten horen was voordat ik de tien-daagse Vipassana meditatie cursus indook rond Nieuw Jaar. Voor 100 uur heb ik heel hard mijn geest getraind. Pittig, maar zeker de moeite waard! Ook prachtige mensen leren kennnen daar, ondanks dat er tijdens de cursus niet gesproken mocht worden.

Na de cursus ben ik doorgegaan naar de laatste retreat centre waar ik als Wwoofer heb gewerkt en zal werken in Nieuw Zeeland. Het is genaamd Aio Wira en is een uurtje ten westen van Auckland gelegen.

Website: http://www.aiowira.org.nz/

Heb daar drie weken met ontzettend veel plezier gewerkt. Ik mocht deelnemen aan een fast retreat en heb wederom zowat alleen in de keuken staan helpen met het bereiden van heerlijke vegetarische en gezondsbewuste maaltijden voor de gasten.

Tijdens mijn laatste weekend daar is een Duits vriendinnetje dat ik heb leren kennen in Mana Retreat Centre ons komen helpen met het runnen van een event. Haar naam is Diana, geboren en getogen in Zwarte Woud.

selfie queens

Met haar ben ik de afgelopen vijf weken een trekking avontuur aangegaan!

We zijn begonnen met een lift vanuit Auckland naar Wellington. 650 km en acht liften in totaal. Dat was lachen man! Het is zo makkelijk, wel voornamelijk mannen dat stopt, maar zo vriendelijk en een leuke manier om mensen vanuit allerlei hoeken te leren kennen.

In Wellington hebben we een paar nachtjes doorgebracht. Een grote stad met genoeg mogelijkheid om de laatste puntjes op de i te zetten voordat we aan de wandel gingen op het Zuider Eiland.

De plan was om in vier weken zoveel mogelijk richting Christchurch te lopen vanaf het moment dat we met de ferry vanuit Wellington aankomen. Er is een trek (of eigenlijk allerlei treks gelinkt met elkaar) dat loopt vanuit het meest noordelijk punt in Nieuw Zeeland, genaamd Cape Reinga, tot aan het meest zuidelijk punt, Bluff. 3000 km in totaal en het heeft de naam Te Araroa, oftewel The Long Pathway.

Website: http://www.teararoa.org.nz/

Het was de bedoeling om dit compleet te volgen. Na 2.5 week hebben we besloten om van Te Araroa af te stappen. Als je door nationale parken loopt en er voor lange periodes er niet de mogelijkheid is om voedsel aan te vullen, dan moet er voor vele kiloos eten op de rug gedragen worden. We hebben zowiezo niet het beste trek apparatuur zoals een lichtgewicht tent etc, waardoor onze rugtassen al 12 kilo waren zonder eten. En water is zwaar, geloof mij!

Na zes dagen midden in de bossen met nog tien dagen in het vooruitzicht, hadden we besloten om eruit te stappen. Het was de enige mogelijkheid, want eenmaal door is er geen weg meer terug behalve het einde van de trek. Mijn ego had moeite met het loslaten van de titel “Compleet aan een stuk door gelopen naar Christchurch”, maar nadat eenmaal de keuze was gemaakt voelde het voor beide van ons als een paar kilo lichter.

Vanaf dat moment zijn we heel het noordelijk gedeelte van de Zuider Eiland rond gegaan met behulp van meerdere-daagse trektochten, dagwandelingen en liften. Absoluut niet gestopt met wandelen, helemaal super! Om een paar namen op te noemen; De Heaphy Trek, Nelson Lakes- en Abel Tasman National Park, maar ook sfeervolle dorpjes verkend zoals Takaka, Marahau en Karamea etc.

Lake Rotoiti

Sinds een paar dagen geleden zijn we in Christchurch aangekomen. We verblijven bij een super lief stel dat ik tijdens de Vipassana meditatie cursus heb leren kennen. Zo gastvrij de mensen hier in Nieuw Zeeland! Over uurtje zijn mijn ouders hier en ik moet eigelijk mijn spulletjes nog pakken.

Diana en ik nemen hierbij afscheid. Mam, pap en ik zetten haar af op een ideaal plek waar ze makkelijk een lift kan vinden naar Lake Tekapo. Haar eerste lift alleen. Ahh gaat hardstikke goed komen!

Lieve luitjes, hoop dat alles goed gaat met jullie.

Dikke kus

Queen Charlotte Trail

1. Tuur:
    7 maart 2014
    Veel plezier daar ! NZ is echt tof; ben benieuwd naar alle verhalen van Geert straks :-)
  2. Bianca:
    Hoi meis.

Wat een gave update weer van wat je gedaan hebt! Goed dat je uberhaupt aan de trek begonnen bent. Je mag echt rete trots zijn op hetgeen jij tot nu toe allemaal bereikt hebt meis! Heel veel plezier met je pap en mam, geniet ervan & tot snel!

Liefs,
    Bianca
  3. Jeroen van den Bergh:
    7 maart 2014
    Het houdt nooit op! :-) One life, live it! Super gaaf daar, geniet ervan meisje. Leuk weer van je te horen. Take care.
  4. Huub Vrenken:
    He die Lieke,
    Geweldig wat je na de laatste visispane allemaal gedaan en ondernomen hebt. Zo ook om je mam en pap te verassen bij de aankomst op het vliegveld. Geniet samen van de tijd dat je met elkaar N-Z per camper doortrekt.

Loopgroetjes ook van Alice, Huub
  5. Maartje Braams-Heijnen:
    8 maart 2014
    Prachtig lieverd blijf genieten!
  6. Stefke:
    12 maart 2014
    Love peace and happiness gewenst van je vriendje uit Nederland!!!

XXX

Stefan
  7. Otje:
    22 maart 2014
    Hey vriendinnetje,

Je bent er wel weer druk mee zeg.., super vet allemaal. Ben stik jaloers :-), ik was van plan je weer op te komen zoeken deze zomer, maar het gaat me helaas niet lukken. Ik kom tijd te kort.... Volgende keer ga ik mee zo'n vette trek lopen.., ik draag doe tent en het water wel ;-), heel veel plezier met je ouders,, ik hoor je wilde verhalen snel weer... We bellen x