De eerste week

30 juli 2011 - Luang Prabang, Laos

Hoi allemaal,

Er is alweer een week voorbij.

Ik ben in het begin heel erg snel gegaan. Na een nachtje in Bangkok te zijn verbleven ben ik met de bus doorgegaan naar Chiang Mai. Dit was een trip van 12 uur. Gelukkig reden we in de avond, dus ik heb lekker kunnen slapen. Jah je leest het al, ik ben een kei in het slapen onderweg. Bus, boot, you name it en ik kan er pitten. Een hemelse gave, al zeg ik het zelf :P

Na een nacht in Chiang Mai te zijn verbleven ben ik vertrokken naar Laos. Achteraf veel te snel.
Ik had gewoon mn rust nog niet gevonden of genomen. Ik ben ook best wel onzeker geweest in het begin. Vooral in Bangkok. Het intiatief nemen, het onbekende; ik vond het toch wel spannend allemaal. Nog steeds wel hoor, maar het gaat al een stuk beter.

Ik zit nu in het noorden van Laos. Ik ben namelijk vanuit Chiang Mai met de bus doorgereden naar de grens; Chiang Kong. Daar met een boot de oversteek gemaakt naar Laos. Dat was maar een tochtje van een half uurtje. Na eenmaal visa te hebben bemachtigd vertrokken we met een slow boat, zoals ze dat noemen, naar Luang Prabang via de Mekong River. De tocht heeft twee dagen geduurd met de tussenstop in Pak Beng. Een klein dorpje helemaal ingericht voor toeristen.

Ik heb ook al een beetje een plan getrokken. Ik heb in mn hoofd het idee om door te gaan naar het zuiden van Laos. Daarna door naar Combodja, dan door naar het noorden van vietnam. Ik zou vanuit daar door kunnen gaan naar China of weer terug naar Chaing Mai in Thailand om verder te gaan waar ik eerder gebleven was :) Het idee dat ik ongeveer weet wat er komen gaat geeft me rust. Natuurlijk is dit plan zeer flexibel, maar het voelt iig goed aan.

Ik heb ook al zoveel leuke en interssante mensen ontmoet. Wel veel Nederlanders btw. Ik ben eigenlijk nog maar hel weinig alleen geweest. Ook daar ben ik best wel blij mee. Ik leer van ze en mijn tijd om alleen te zijn komt nog wel.  Ik heb ook nog geen yoga gedaan of wezen hardlopen, maar ook dat komt wel goed. Ik ben al hartstikke blij dat ik wat rust heb gevonden.

Jongens en meiden, ik houd het weer even voor gezien. Jullie horen weer snel van me.

xx 

ps. ik moet nog de foto's van de boottocht uploaden, dus die zien jullie de volgende keer pas.

Foto’s

3 Reacties

  1. Ralph:
    30 juli 2011
    Dat je kunt slapen in het openbaar vervoer wisten we al Lieke ;) Varen over die rivieren daar lijkt me echt gaaf, Dan denk ik aan al die ouwe Vietnam films ha ha. Neem je rust en geniet meisje x
  2. Kanar:
    30 juli 2011
    Lieve schat,
    Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! :D Geniet ervan en doe je wel voorzichtig ;) dikke kus!
  3. Mia Meyer:
    1 augustus 2011
    hey Liekechu, It all sounds so very nice and exciting and getting to learn things about the Thai's should be an awesome experience. You must enjoy and get plenty of rest. HeHe HaHa. love you Aunty Mia