Goed aangekomen :D

23 juli 2011 - Bangkok, Thailand

Hier komt ie dan.. mn eerste blogje :)

Na een trip van iets meer als 10 uur in het vliegtuig ben ik aangekomen ik Bangkok. Eigenlijk gelijk had ik al aanspraak met een jongen genaamd Loek uit Nijmegen dat in hetzelfde vliegtuig zat. We besloten om samen naar Khao San Road te gaan. Eerst hebben we de trein genomen naar centrum Bangkok. Eenmaal in het centrum zijn we met de bus naar Khao San Road gereden. Dit was op zich al een hele opgave doordat onze lijn, 59, maar weinig voorbij kwam en ook niet netjes langs de straat stopt. Als je eenmaal de bus inzicht hebt moet je een drukke weg op sprinten om zo de bus in te kunnen springen hahaha. But we made it!

Loek en ik hebben besloten om vandaag samen op te trekken. Hij heeft het over een gaaf tempel complex wat de moeite waard is om te checken. Ik vind het allemaal best. Het is stiekem wel fijn om de eerste dag niet alleen te hoeven zijn. Ik ben namelijk echt nog wel zoekende. Ik moet het gewoon wat tijd geven.. dan komt dat vanzelf wel ;)

Helaas heb ik nog geen foto's. Die upload ik wel in mn tweede blogje.. bij deze beloofd!

Hierbij nog wat algemene feitjes:

  • Tijd: In Thailand is het vijf uur later dan in Nederland
  • Geld: 43 baht = 1 euro
  • Weer: 30 graden

 Till next time xx

 

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

18 Reacties

  1. Els:
    23 juli 2011
    Ha die Lieke

    Ik wens je een fantastisch mooie reis toe. Geniet ervan zoveel je kunt. Het zal een geweldige ervaring worden die je nooit meer zult vergeten.
    Het begin is gemaakt........Super !!
    Groetjes,
    Els van de zaterdag-loopgroep
  2. Louis:
    23 juli 2011
    Ha Lieke, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen ! En je hebt meteen al gezelschap, toch ook wel leuk in zo'n vreemd land. Heel veel plezier en tot de volgende keer. Lieve groeten, Louis.
  3. Bianca:
    23 juli 2011
    Hey meis.
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht dan dat jij meteen aanspraak zou hebben, that's Liekachu! :-) Je went vast snel, geniet ervan!
    xxx Bianc
  4. Claud:
    23 juli 2011
    Hey Lieke, ben blij dat alles goed gegaan is! Leuk dat je al meteen iemand hebt om mee op te trekken, ik weet uit ervaring dat dat belangrijk is als je ineens zo ver weg zit. Veel succes met alles en ik kijk uit naar je volgende blog!
    Dikke kus, Clau.
  5. Huub Vrenken:
    23 juli 2011
    Hoi Lieke,

    Jouw kennende niet anders verwacht dan dat jij als spontane meid vanaf de start een kenniskringetje gaat opbouwen. Met je ontwapende blik in de toekomst zullen nog vele poorten voor je opengaan. En het is maar goed dat je hard kon rennen om middels een sprintje de bus te halen. Van pap die vanmorgen heeft meegelopen begrepen dat het een afscheid was alsof je voor een paar maanden op vakantie gaat. Geweldig en heel veel plezier ook namens hulptrainster Alice en alle andere Pure Nature Runners.
    Groetjes, Huub
  6. Peggy Nouwen:
    23 juli 2011
    Ha die Lieke,
    Fijn om te lezen dat je vlucht goed is verlopen en dat je al lekker op pad bent gegaan.
    Dit wordt jouw avontuur. Geniet ervan....en ik blijf je volgen!
    Veel succes en plezier!
    Peggy van de zaterdaggroep...
  7. Stefke:
    24 juli 2011
    Hey Honey!!

    Spannend!! Fijn dat je (in ieder geval al) voor het begin een reismaatje hebt gevonden. Maak er wat van! Luv you!

    xxx Stefke
  8. Veronique:
    25 juli 2011
    He Lieke,

    En zo zit je dan ineens 4000km (zoiets?) verderop in een wildvreemd land zonder iemand die je kent. Fijn dat je iemand hebt om mee op te trekken zo die eerste tijd, dan ben je in een keer compleet only the lonely! Gaat helemaal goedkomen daar! Geniet ervan!

    gr. Veronique
  9. Gerrie Lemmers:
    25 juli 2011
    He Lieke,
    Ik wens je een super fijne reis toe!! Gaaf hé, om in een totaal andere cultuur te landen met een compleet andere levensritme? Zelf krijg ik weer even heimwee naar vorig jaar... 4 weken hebben wij een tocht door Thailand gemaakt en super veel gezien van een heel mooi land. Jij hebt veel langer de tijd, dat kan enkel leuker zijn. Je komt vast nog super veel reisgenoten tegen. Wij wensen je een avontuurlijke reis, Geniet en Leef!
    Gerrie-Desiré (zaterdagmorgen groep)
  10. Ralph:
    25 juli 2011
    Ha Lieks,

    Fijn dat je de eerste dag iemand bent tegengekomen ja, dat geeft toch wat rust en vertrouwen om je avontuur te starten mooi zo! Ik ben nu net thuis ha ha wat een vlucht...Toen we van Curacao vertrokken viel de stroom uit toen we wilden gaan vliegen en we hebben ook veel turbulentie gehad ik ben doodop. Geniet van je reisje en i'll be looking forward to your next blog!

    Dikke kus van mij!
  11. ria van de Vorst:
    25 juli 2011
    Hallo Lieke,
    We hebben net ff door het bos ons rondje gemaakt, en meteen had iedereen het al over Lieke, en bus 59.
    Dus je ziet maar, tijdens ons ren-blokje hebben we het nog over jou. Sommigen waren al helemaal op de hoogte. Dus heb ik snel ff gekeken. Nu weet ik ook wat bus 59 is.
    Tot gauw!!
  12. Mia Meyer:
    26 juli 2011
    Awesome, Lieke hope you have a good time!. Nice to hear from you so soon. The weathjer seems to be better there than in South Africa. Snow in the mountains so it is very cold. Love you. Aunty mia
  13. Willy:
    27 juli 2011
    Hi Lieke, de start klinkt al okee. Een maatje, 30 graden en alle tijd. Heerlijk. Goede reis verder en genietuuuuuh.groetjes weer. X
  14. Cathy:
    27 juli 2011
    Have stacks of fin I wish you were here. Lovies from me
  15. Bertil:
    28 juli 2011
    Hey Lieke,

    Gave stad he, Bangkok! Aantal keer geweest, ik vind die drukte heerlijk. Vergeet niet om overal voor af te dingen. Farang (ze zeggen: Falang) oftewel de blanke toerist wordt overal "genaaid. ook al is het goedkoop, lekker op strepen staan en nooit betalen wat ze je de eerste keer vragen. vergeet niet, de stad is zo groot, wat te duur is, koop je gewoon op de volgende hoek van de straat!
    Heel veel plezier!
  16. Alex:
    29 juli 2011
    Good to hear you arrived safely and that your adventure has begun. Wish it was me. Travel safely and enjoy yourself. Love and hugs :)
  17. Jeanny Meuwissen-Gielen:
    29 juli 2011
    Ha die Lieke!

    Heel veel plezier op je wereldreis!
    Ik wens je veel positieve, leerzame ervaringen en de tijd van je leven toe!

    Geniet er van !!!!
    Jeanny (van de woensdaglopers).
  18. Huub Vrenken:
    30 juli 2011
    Hoi Lieke,

    Is het niet beter om goed op jezelf te passen,het komt bij ons over alsof het daar nog hectischer toegaat dan hier in ons kikkerlandje. dat terwijl jij bent gegaan om te gaan genieten van culturen die het qua tijd rustig aan doen. In korte tijd heb je wel al veel van de wereld gezien, geniet ervan.
    Hebben het vanmorgen voor de training nog met pap over jou gehad, weblog bijna klaar valt de stroom uit en kan je opnieuw beginnen. ook dat is live.
    Groetjes, Alice & Huub en alle Pure Nature runners.